to support automatic switching with light and dark mode. This is known
as a template icon. It generally makes the icons fit better with the
macOS standard keyboard layout icons. Though, we are restricted to
a square icon. There seems to be no way of getting a rectangular item as
used in the most recent versions of macOS.
Additionally, stroke widths has been increased to make the font a bit
more legible in the small icons.
The new icons only contain sizes up to 32x32@2x. I don't think the
keyboard layout icons are displayed with a larger size anywhere, so this
should be sufficient (not even sure that the 32x32 icon is used).
Es ist nicht mehr notwendig, die VS Build Tools Umgebungen einzeln aufzurufen. Stattdessen kann man mit build_layout
ein einzelnes, mit build_all alle Layouts bauen. Die jeweilige Umgebung wird implizit gesetzt.
Voraussetzung sind die installierten Buildtools und die Einstellung der Variable buildtools im Skript (=Jahreszahl).
Die Eingangsreihenfolge definiert, welche native Kombination VkKeyScan() zurückgibt.
Das ist entscheidend für Zeichen, die mehrfach vorhanden sind, wie Zahlen oder das Dollarzeichen.
Apostroph bei dead_acute+Leerzeichen als große Variante ist fehl am Platz, da auch die Unicode-Tabellen keine Verbindung zwischen den Zeichen ziehen. Hier wird soll acute accent benutzt werden. Gleiches gilt für die Anführungszeichen bei dead_diaeresis. Sie gehören dafür zu dead_doubleacute.
Unter *BSD ist bash häufig unter /usr/local/bin installiert, und bei NixOS ist ausschließlich /bin/sh und /usr/bin/env zu finden.
Dieser Commit ändert absolute Pfadangaben auf solche um, die sich an $PATH halten (z.B. mit /usr/bin/env)
Reviewed-on: neo/neo-layout#609
Danke!
Ich muss mir mal überlegen wie wir die .keylayout Files für bone und NeoQwertz automagisch erstellen können. Hrnz hat das damals so gehackt: neo/neo-layout#586 (comment)
Replace the only php script in "grafik" by a python script.
Unfortunately this requires the Python package "lxml" (which is
commonly used, though), since the "xml" package from the Python
standard library is not quite capable.
Since the original php script created a quite ugly and redundant svg
file, I took the one from "grafik/bilder-einzeln/flat" as a basis.
The new image is a bit different from the original, as it takes some
ideas from "grafik/aufkleber/alle-grau-1234.py". Anyhow, almost all
design parameters can be adjusted in the the stylesheet.
Replace the only perl script in "grafik" by a python script.
Unfortunately this requires the Python package "lxml" (which is
commonly used, though), since the "xml" package from the Python
standard library is not quite capable.
I put special care in the Python script to generate the same svg as
the perl script - although both are not identical. Differences are
e.g. trailing zeros in fractional numbers and slightly different xml
formatting.
The 3d images have this and is quite usable for OSD keyboards.
Anyhow, the way the caps-lock mappings are create is a bit straight
forward: The Python script maps the letters to upper/lower case. A
better way would be to get this information from the keymap.
These are useful for to displaying in OSD programs if there is no
known state.
The images for neo, adwn, koy and bone are identical. Anyhow, vou and
mine are different and it is easier for programs to use if all images
exist.